måndag 12 augusti 2013

Upphittad holländska

Som jag har skrivit är Holländsk vithätta min favoritras.
De är inte alltid så lätta att få tag på heller, så jag är jätteglad över min trio som jag köpte nu i somras.
En av hönorna har varit försvunnen i flera dagar (därför är det bara två på bilderna under Holländsk vithätte-fliken). Hon har tidigare varit ute på vift över ett par nätter och sedan kommit spatserande i trädgården, men nu hade jag börjat ge upp hoppet.
Så fick jag se henne idag, långt ute på en åker bredvid vårt hus.
Jag skyndar ut dit, orolig att hon ska bli skrämd och ta till flykten. Men istället tutar hon igenkännande (inbillar jag mig) och småspringer emot mig. Utan att protestera låter hon sig plockas upp och bäras hela vägen hem till hönshuset. Ganska hungrig var hon också!
Är hur som helst jätteglad över att min snygga lilla fröken är hemma igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar